måndag 16 mars 2009

utlänning?

Tjenixen. Jag måste bara fråga, tycker ni att man är utlänning om ca. 1/4 av en kommer från ett annat land. Högst tveksamt x). Men idag fick jag vara just utlänning, trots mina svenska 3/4.
Vi skulle spela brännboll på gymnastiken och Krister, våran grymt sköna gympalärare, tyckte att vi kunde dela in lagen på nått roligt sätt. Han provade några, men lagen blev ojämna. Då kom han på ideén att han skulle dela upp klassen i svenskar- utlänningar. Men när alla finnar och halvitalienare och indier och halvskåningar (Alexander tyckte prompt att han som halvskåning var utlänning) så var det ändå fler på svennesidan. Fast även om det inte hade blivit jämt ville inte Krister riktigt släppa den här ideén. Han frågade om det ändå inte fanns någon lite tvivelaktig svensk kvar. Jag sa att jag var fjärdedels finsk, vilket inte är så mycket, men vipps var jag i, som det senare skulle få heta, "blattelaget". Och jag kan ju bara säga en sak. Vi fullkommligt krossade allt motstånd.
Genom att vinna med*trumvirrvel*
3 poäng.

tjarrå mannen, F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar