tisdag 10 mars 2009

Triangeldrama!

Haallöööö. Back here again. Ny vecka, nytt mode nya lekar.

Dagens outfit: Blå brallor från indiska som är några storlekar för stora, vilket gör situationen så bra att jag matchar med ett vitt snyggt skärp. Modeskallen är i gång så jag passar på att matcha brallorna med en stickad tröja som jag fått av min mor, dess blåvita ränder med röda blommor gör tröjan genast lite mer intressant. Som vanligt slänger jag på ett par sköna tjocksockar på fötterna, som tyvärr inte matchar outfiten, men dom får mig att känna mig bekväm vilket är lika med stort plus. Liksom -tjocksockar+bekväma=stort +. Sjalen glömdes inte idag heller och den lila-gul rutiga sjalen som jag fick av min extremt-otroligt-irreplaceable modemedvetna syrra, hängde bekvämt runt min giraffhals.
Dagens låt-keep your hands off my girl-good charlotte

Varför Dagens låt har dess titel är för att två av alla mina fashionister till polare har kärat ner sig i en och samma kille(tyvärr nämns fel kön i låten, men whatever, ni förstår budskapet.. hoppas jag). Lite tragiskt men samtidigt kul. Dom här två tjejerna är då (belive it or not) Katinka och F herself. Deras crush har riktat sig mot våran engelsman till klasskompis Connor. Han är en lång mörkhårig grabb som alla ser upp till. Men F och Katinka ser nog mest upp till honom av alla, på alla sätt och vis.
Dagens stora händelse var då på syslöjden ( mer om det kommer, vi syr massa heta kläder jao ) då jag,F,Oskar och Connor kommer in på någon onämnbar diskussion på den här bloggen iallafall, men jag kan berätta att det var lite flammigt om man förstår vad jag menar. Ehehe
Iallafall, våran heta(flammiga) disskusion fick oss till ämnet att Connor och Evelina flörtade lite väl mycket bakom symaskinerna, i slutändan var det dom båda som vibirerade, inte symaskinen. Iallafall. Jag påpekar detta och plötsligt ur ingenstans hör vi ett vrål av ilska "HUR KAN DU DIN SVIKARE?" Alla fryser till och där står Katinka med saxen i högsta hugg och stirrade med en dödande blick på Evelina (F). Hela rummet drar efter andan, vad skall hända nu måtro?
Plötsligt säger Evelina "men Katinka, jag stjäl ju alla dina grabbar, först Bunnyboy, och nu Connor. varför hetsa upp sig?"
Katinka slappnar av, skrattar till och säger "det är sant, varsågod gumman, He's all yours!!"
Katinka glad, Evelina glad, Connor glad, tillochmed Bunnyboy är omedvetet glad, jag är glad. Vilket betyder att allting gott, slutet gott.

Så var en till historia berättad. Hope you enjoyd it.

Bilden föreställer t.v Evelina och Connor och t.h Katinka och Connor. Ser ni kemin liksom? Hur deras trådar sammanlänkas på nått sätt.. ehe.

puss och kram / LD, tha storyteller the one and only J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar