måndag 2 mars 2009

Here in Heaven.

Förålt förlåt att bloggen inte kallat mig så extremt på sistone. Men jag råkar faktiskt ha världens bästa anledning.
Kläder.
För som extrem fashionbrud kan jag ju inte lämna mitt kall för en blogg om mitt kall, eller hur? Då blir det ju ingen blogg.

Okej, såhär har jag spenderat mina dagar i himmelriket:

Först träffades jag och min underbara ängelkompis Matilda. Och lämna nån för att blogga är ju, hur roligt det än är, direkt oartigt. Och att lämna en ängel.... har någon av er hört om helvetet kanske?

Så vi, i all vår gudomliga glans och med ett shoppingsuget humör drog till strömpilen. Målet var en flanellskjorta (mmmumms) till mig.
Men vi irrade bort oss lite.
Så när vi äntligen kom till McDonalds för att fylla på krafterna( fast så hungriga var vi egentligen inte, vi hade tyckt att saft och semla var en bra deal för att svara på lite miljöfrågor) så hade vi köpt två koftor var också. TIPS: 2 koftor = 149;- på H&M.
Jag hittade flanellskjortan jag sökte också. ICA Maxi var ett lite oväntat ställe bara. x)
Sen bar det hem till mitt crib för Melodifestival, film och godis<3.

Ängeln sov över hos mig, men hennes pappa Gud ville ha hem henne sex på morgonen av någon wierd anledning. Han fick som han ville, men fick jag en tråkig och händelselös dag för det? Nejdå.
Utan jag smsade min finfina Malin. Hon bor dessvärre en bit ifrån mig, på mitt förra place Vännäsby. Men hon saknade nog mig lika mycket som jag saknade henne, för hon tog en buss och innan jag visste ordet av satt vi tilsammans på 7an mot en av mina favoritförströelser.

Nolialoppisen.

Det är inte så många som vet att den finns, fast nog många för att fylla upp lokalen med både säljare, köpare och en massa grejor. Och om du inte tror att himelen på jorden finns, så tänk om. För den finns och är väldigt verklig varannan söndag från 11 till 15.
Där finns allt som gör mig extasiskt glad.
En massa folk, fina färger, inspiration från andra fashinbrudar som struttar omkring där, råsnygga kläder och skor från tre spänn och uppåt. Och det bästa av allt. Man kan Pruta =) Om man bara har lite skinn på näsan och en nog tom plånbok eller en vilja av stål kan man få ner priser avsevärt. Speciellt sista timmen då alla vill bli av med allting, vilket för mig är nästan obegripligt. Men man kan ju inte göra annat än tacka och bocka.

Mina fynd från igår, alla för 264 kr tsm.

* En grön, kort, figursydd kavaj. Tänk er med ett lite oversizat linne och slitna jeans. Lite Blamain över det. Mmmm...
*En randig oversizad T-shirt med knappar. Den med ett skärp i midjan till sommaren blir awesome.
*En svart stor T-shirt med tryckta gråa hörlurar på.
*En ball svart liten väska.
*50 små smala guldiga armband. 10 kronor:)
*Ett brett armband med röda pärlor.
*En röd djupt V-ringad pullover.
*En grön tunn stickad mössa med hålmönster.
*Ett par grå stövletter. Underbart söta.
Dagens fångst bestod också av tre jackor.
stor tunn beige jacka med, todda jag, naturbilder som foder. Men tji fick jag för att ha kollat dåligt. Det var fordon x) snöplogar, lastbilar, tankbilar. U name it, det fanns där. Fast det var inte så konstigt med tanke på att det stod "Scania" på ärmen. Eh x)
*En till jacka som också var beige, men den här var kort med ett betydligt tjejigare, glansbeigt foder och huva.
*Sist, men absoulut inte minst, dagnens dyraste köp (60 spänn). En blågrön napolenoninspired jacka som fick mig att återigen tänka på Blamain, medans Katrinas omedelbara reaktion var:
- "Meeh! Jag såg en såndär på Chanels visning!"


Ojojoj. Det här borde väl räcka som kompension för min frånvara de sista dagarna?
The one. The only. The totally awesome F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar