tisdag 17 mars 2009

"Engelsmannen" del 3.

Hupp.
Jag och J har ju spunnit på ganska bra om den populära engelsmannen Connor. Först triangeldrama, sedan tårar, glass och glädje. Man undrar ju hur detta ska fortsätta.
När vi lämnade det förra gången hade Katinka just lyckligt sprungit iväg till Connor, och lämnat mig med hennes Dark chocoglass i handen efter jag hade sagt att hon fick ta Connnor, att det var bättre att behålla vänner än killar. För han var ju faktiskt hennes livs viktigaste man! Eller iaf engelsman.
Men slutar det där? Oohhh nenejnej.
Utan det fortsätter idag. På träslöjden...
Alla sitter och syr och småpratar lite lågt och tyst, för vi är ju en såååå duktig klass...eh -.-.
Iallafall, så mitt i tystnaden hör vi plötsligt Connors skrik utifrån hallen, typ "NEEEEEJJ!!!"
Jag och J rusar ju såklart ut för vi vet att Katinka också är där. När vi kommer ut ligger Connor på golvet och gråter så hela kroppen skakar. Vi kollar på Katinka och undrar vad hon har gjort med den stackars långa pojken, som inte ens kan ligga rakt mellan de två väggarna i sin förtvivlan! Men hon är upptagen med att försöka fixa till håret efter att Connor råkade ruffsa till det när han for ner på golvet, så jag och J frågar Connor istället. Det tar ett tag innan han svarar, så vi börjar undra om han ens hört oss. Men då lyckas han väsa fram mellan tårarn:
"oootroooogeeeennn".
Jag och J stirrar på varandra. OMG! Har Katinka svikit Connor, hennes livs engelsman?!
Vi släpar ut Katinka på bron och ber henne förklara sig. Hon himlar med ögonen med ett irriterat "ååååhhhhh!!" och säger att hon var ju tvungen att säga nånting!
Jag och J fattar inte alls vad hon menar och då utbrister hon "Jag hade ju hört att engelsmän har STORA!"
Vi ser frågande på henne. Vadå stora?
"Men det var den inte!" förtsätter Katinka i samma upprörda ton, utan att ens se våra undrande miner. "Inte alls!". Hon säger förbannat "Jag har blivit lurad... Jag KÄNDE den inte ens!"
Jag och J börjar fatta vad hon syftar på.
Man vet lixom inte om man ska skratta eller gråta.
Hon blev helt förkrossad när hon inte fick honom, spudlade lycklig när hon fick det och likgiltig i att göra slut med honom.
Och Allt pga storleken.
Men alla är väl som dom är och behöver olika saker.
Det slutade iallafall med att vi tog Katinka under varsinn arm och gick och köpte en bulle satt hon skulle bli på bättre humör.
Connor vet jag faktiskt inte vad som hände med, men Oskar tog säkert hand om honom(=.

Så här slutar förmodligen mina och Katinkas turer med Connor. Men det är nog knappast slutet för det här berättelsen. Det är ju Connor, han har ju alltid nått nytt på gång.


xoxooxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxoxo en bullmätt F.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar