lördag 28 februari 2009

Mwah!

Hehehe, sorry dudes. Men bloggplikten har inte kallat på ett tag. Men nu, nu blir det lite liv... ett tag iallafall.

Är man rädd för att växa upp til vuxen? Eller ser man fram emot det? Jag menar, livet som liten ägde ju verkligen. Det var toppen att kunna rulla sig i leran utan att vara rädd för att förstöra märkesklänningen. Då fanns inte bekymmer. Men nu är man äldre, och med det blir modet mer viktigt för en.
Men tanken slog mig att mode finns inte bara i kläderna utan överallt, i varenda liten organism. Man ska sätta trender i hur man ska äta, vilken färg man ska ha på väggen, vilka lakan man ska ha osv. Men det blir ju mer ju äldre man blir också. För jag behöver ju inte på mina femton år tänka över vilken bil jag ska köpa, typ. Men som för många andra skräms jag av tanken att bli vuxen, för jag menar, jag kommer ha jätte problem med att välja vilket rågbröd jag ska ta. BIG problems.

Men framtiden hinner allt mer och mer ikapp en nu för tiden också. Man "växer upp" allt fortare genom att förlova sig, skaffa barn ochflytta hemifrån. Tur iallafall att lagen har stoppmedel för alla ungdomar så man inte behöver betala räkningar vid tolv års ålder. Grrrrrrreeat.Men eftersom jag är en liten Fashiondiva som mer än gärna sätter trenderna så har jag ett mål att skaffa barn och ha en man innan 2011. Så.. Någon frivillig?


Gårdagens,dagens och morgondagens-Natacha Bedingfield-I wanna have your babies.

The one and only Mudroller J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar