söndag 15 februari 2009

MELODIFESTIVALEN






1. Lili & Susie"Show me heaven"
Låten: Nja... Såndär discomusik är väl inte riktigt min grej, men jättedåliga kan jag inte säga att de var. Jag tror att de gick vidare till andra chansen mest på grund av nostalgiska män och kvinnor i medelåldern. Om jag ska vara ärlig kommer jag inte ihåg ett ord.
Kläderna: Jag har ingen aning om vem som är vem, men en av dom hade på sig en ful liten jacka som inte gillas så speciellt. Annars var det ganska mycket vitt och pråliga smycken. Men det kan ju förlåtas, för trots allt, det är ju Melodifestival. Och dessutom har dom faktiskt bättrat sig avsevärt sedan 80-talet, eller vad tycker ni? Allt var inte bättre förr.





2. Lasse Lindh & Bandet"Jag ska slåss i dina kvarter"
Låten: Hans röst var väl okej, låten var poppig och bandet spelade bra.
Men en sak går inte att komma ifrån. Den var Extremt lik en annan låt, men jag kommer inte på vilken och det är sååååå jobbigt. Men det är som det är och jag lovar att skriva in det här så fort jag kommer på det. Om det är någon som kanske vet redan nu så kommentera. Det är typ nått "Aldrig aldrig att jag... lalalalala... Alltid alltid att jag..." Hehehehe x) Jag förstår om ni inte kan.
Kläderna: Snygg svart kavaj, en snygg Tee och svata jeans. En vardagskombo som sällan slår fel. Men kom igen. Det är Melodifestival, inte en dag på stan. Så släng på dig boan och våga lite Lasse!






3. Jennifer Brown"Never been here before"
Låten: Ganska mysig och go sådär. Men den började/kom aldrig igång riktigt ordentiligt. Jag tycker att den var ganska tam. Men nog kan bruden sjunga i alla fall.
Kläderna: Kläderna var snygga på henne, fast handskarna var svinfula så dom hade hon gärna fått hoppa.




4. H.E.A.T"1000 miles"
Låten: H.E.A.T HJÄRTA Europe. Vad mer kan man säga?
Kläderna: Ganska vanliga kläder(förutom en kille som hade så tajta byxor att inte mycket lämnades åt fantasin), lite skinnjackor och såntdär. Men deras pudelfrisyrer stack iallafall ut lite.




5. Markoolio"Kärlekssång från mig"
Låten: Driver han? ja, kanske det. Men för mig gör det ingenting, för jag blev FULLKOMMLIGT kär. I Isprinsessan som hoppade ur pianot. Om jag någon gång har skrattat så att jag gråtit så var det då. 12poängare direkt.
Kläderna:Heltäckande vinrött, urfult. Det enda passande var hela kärlekstemat då det faktiskt är alla hjärtans dag.





6. Amy ­Diamond"It's my life"
Låten: Väligt "Amy Daimonig". glad och poppig.
Kläderna: Alla skämtar med henne om att "Åh, du är så liten blablabla". T.ex. som Petra Mede sa under kvällen: "...och snart kommer det börja hända saker med din kropp, men bli inte orolig, det är helt normalt..." och jag har alltid tänkt att hon måste tycka att det är skitjobbigt. Men när hon väljer att uppträda i det som hon gjorde måste hon ju gilla att svenska folket har kvar henne i huvudet som 12åring. Varför annars en skoluniform á ett mellanstadium i England?Jag hade fakiskt ett hopp när hon slängde av sig sin überglittriga kapuschong (att hon har lyckats välja två tvivelaktiga "ytterplagg" två år i rad, förra året den omtalade Guldjackan, är ju bara det snudd på fantastiskt), men nej du, det slocknade snabbt. Men kul iallafall med ett klädbyte på scen, även fast det var från hemsk till hemskare.





7. Cookies 'n Beans"What if"

Låten: Soft Country och lite 60-tal. Snygga stämmor: JA. Schlager:NEJ.
Kläderna: "inköpt i Wyoming?" var en journalists kommentar till klädena för kvällen... Jag tycker det stämmer ganska bra. Men det behöver ju inte vara något dåligt. Fast prickiga känningar med skärp i midjan, gittar och neonskylt kändes mer "en bar i södra USA" än Sveriges Melodifestival.







8. Måns Zelmerlöw"Hope & Glory"
Låten: Förhandsfavorit. Och jag föstår varför. Det är bland de få låtarna från kvällen som jag kan nynna melodin på och den som jag, utav dom, kommer ihåg klart bäst.
Kläderna: Slimmad snygg kostym. Mums. Fast hans körtjejer? "små söta boxingshänder och skaka lättkläddrumpaaah".



Men Petra Mede har rätt, han och Marie är mer än svenska folket klarar av!









Skriv gärna på kommentarerna vem som hade fulaste respektiva snyggaste kläderna under sina framträdanden så kanske det blir en liten lista som vi lägger ut på bloggen sen.

LOVE F.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar