söndag 22 februari 2009

UMEFOLK 2

Eftersom J har lovat att fixa melodifestivalengrejen den här gången kan jag fokusera på Umefolk:)
Först när jag kom dit satt alla och häckade inne på ett rum med en massa fika som ingen rörde(jag hade fått ett hastigt sms innan jag for dit att jag också skulle ta med fika, så fikabordet var ganska fullt). Alla lydde av någon anledning Thiméa och hon vägrade äta innan en tjej som heter Sofia (inte J) kom. Och tyvärr var denna Sofia väldigt sen.
Men när klockan närmade sig 18.30, och man egentligen skulle ha varit där vid 16.00 så tröttnade jag och började fika ändå. Och alla hängde på, tillochmed Thimea(fast hon gjorde det i smyg, men vi kom på henne efter ett tag x))
Sen, om vi ska hoppa fram lite till Folkfräs spelning (där bl.a. Katinka, Alex och Thimea spelar) så var den extremt sjukt kul och jag och Matilda dansade shottis som real pros;) hahaha.
Och sen blev det skaaakarooompaah då ett afrikanskt band spelade nere på Idun. Så grymt najjs.
Det slutade med att jag, Matilda och Thimea var helt svettiga(det var nog Alexander och Katinka också för dom hade dragit och bastat med några nånstans).
Slutet Gott, Allting Gott.

Peace Love and UMEFOLK<3 F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar