lördag 24 januari 2009

Ett steg framåt och steg bak, ett steg åt vänster och känslan kommer tillbaks!

Shululululu... Efter en liten,liten paus från bloggen så är jag back in the game med massor av kärlek.

Men dagen har rullat på med slit och faktiskt lönat sig med 190 spänn. Lite pengar men mycket för mig. Jag är så gott som pengaberoende. Antar att alla alltid strävar efter mer pengar. Och då börjar jag tänka på dagens mode. Att om du vill ha dom där märkeskläderna måste man ju ha en slant över liksom. Därför har jag slitit ihop lite cash. Fett med najjs.



Under dagen så slog det mig att man ibland kan överdriva sina känslor och tankar om saker och ting lite väl mycket, så att folk blir sårade. Jag hoppas att alla ni som läser denhär bloggen inte tar illa upp (som tex mitt inslag om hur jag tyckte om dunjackor). För alla har olika åsikter. Tillochmed jag och F har olika åsikter... ibland. Väldigt sällan det förekommer, annars skulle vi nog inte startat denhär bloggen.

Men jag har min stil, mina åsikter och mina tankar. Vilket jag står upp för också.



Eftersom jag slitit hela dagen så har min känsla för mode kanske inte lyckats så bra. Slitna fula kläder kan funka, men inte dagens outfit. Jag vågar inte ens tala om den. Nästan pinsamt.

Men annars så lyckades jag med en enkel,gammaldags(farmors recpet) och mättande frukost. Elog till mig. Jag har väldigt lätt att snåla med frukost. Vilket är mycket dåligt. Men idag lyckades jag väl med en tallrik russinvälling. Lite historia bakom russinvällingen varför den tilltalar mig väl är väll att jag alltid åt den hos farmor när jag var liten. Jag tror att ingen heller kan få den lika god som farmors. Så att inleda dagen med en god, men inte lika god som farmors, russinvälling. Tack för det.



Läste också tidigare att F hade checkat skor pga vårat lilla vad. Då kan jag ju säga att ja, hon ska söka till Idol, vilket jag tror kommer gå bra. Om det inte går bra under själva Idol så kommer hon nog lyckas senare. Blir alltid rörd när hon sjunger.

Men jag däremot måste söka till top model scandinavian. Mot min egen vilja. Vet inte varför jag föreslog det när jag startade vadet. Kan inte ha varit helt klar i huvudet. Hade säkert köpt en ny tröja eller nåt..

Iallafall. Vi lovade varann att "träna" inför audtitons. För F går det bra, men jag måste träna på att gå i högklackat. Därför ville hon köpa skor till mig. Tack, men nej tack F! :)

Nä, nu känner jag mig pömsig efter dagen. Lovar att lägga in ett mumsigt recept och kanske lite bilder imorrn.

xoxo The one, she, ge, ho, me tha J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar