fredag 10 april 2009

Påskägg!

Kaaackaaaa alla!

F är i backen några dagar så ifall hon inte finner en dator i liften eller något så kommer hon tyvärr frånvara från bloggen ett par dagar. Hur kan detta hända? Jo, påsk=högtid, högtid=lov,alltså påsk+lov=påsklov. Shit alltså, lov och matten sitter i, ehe yea?
Nä, men dessa högtider firar man alltid för olika orsaker, och alla har alltid såna suveräna orsaker. Alla tror väl att jag menar Jesus osv. Men icket. För en modemedveten person så firar man kläder,mat och musik.
Påsken har alltså dessa följder, ha något gult/orange/blått/grönt/lila/rosa/rött osv... Helst alltihopa i en och samma outfit.
Ät något i stil med ägg,lamm eller potatis. typ..
Lyssna på musik, hm.. ingen aning, jag har aldrig kopplats till någon slags "påskig" musik. Så tyvärr kan jag inte hjälpa någon på just musikbiten.
För alla är nog dessa högtider något att längta till. Som då påsken, barnen längtar till deras feta påskägg öppnas, gärna fyllda med massor med godis och pengar. Ungdomarna vill ha pengar,kondomer och ett kreditkort, vuxna hoppas bara på en trevlig tid, kanske en snabb trip till kyrkan, god mat och möjligtvis att få älska med sin käre fru/man.

För mig innebär påsk shopping,lite lyxig mat och ännu mer shoppning. Min mamma har ordnat ett påskägg till mig, jag bara hoppas att det är fyllt med massa kläder, gärna märkesunderkläder. Jag bara längtar så mycket liksom. ehe awesome.
Jag tror att högtider berör alla på något sätt, men en del kanske inte håller koll på högtidernas "teman", som tex min farmor som köpte en julskinka nu till påsk!



Jag och "the doll" utnyttjar denna möjlighet att spexa till det lite extra och tar på oss lite "Påskiga" kläder för utekvällen. tolka, njut och beskåda! xoxo J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar