lördag 2 maj 2009

Krigare!


Jag kollade lite bilder en dag och både grät,skrattade,hyperventilera,klagade och fascinerades av alla dessa gårdagens bilder som jag fann. Mitt klädval på en del bilder går såklart att diskutera men en del kläder önskar jag att jag än skulle kunna klämma mig i. Men icket, växer man så gör man!
Men den mest intressanta bilden var nog denna till höger. Det var efter en vrålrea i Stockholm. Jag och en nära shoppingvän drog självklart ner och köade utanför affären dagen innan för att komma in först. Vi tältade och levde på kakor,kaffe och Loka.
Sedan när dom äntligen öppnade dessa portar till affären med 50-80% rea så bröt själva helvetet ut.
Folk sprang runt, slogs, slet, skrek, ja rentav knuffade sig före i porvrumsköerna.
I alla denna kalibalik så fann jag kanske de snyggaste jeansen jag någonsin sett. Ett par svarta jeans som satt perfekt slickat efter benen men när rumpan skulle i så fann sig jeansen i ett lungt,chill häng. Men eftersom det var rea var det stor chans att storlekarna var slut. Jag sprang till klädstället med jeansen i en svindlande fart. Med armarna över huvudet och ett vrål flög jag som sagt genom affären. Till min förvåning ser jag en tjej springa jämnsides med mig, i exakt samma rörelser, tillochmed samma vrål. Då inser jag att även hon fått syn på brallorna. Så jag ökar farten och hoppas på att hon inte har samma storlek som jag. När vi kommer fram till ställninen så skriker hon snabbt ut "VILKEN STORLEK HAR DU BITCH?". Jag blir grymt förvånad av smeknamnet men svarar snabbt "typ 38 kanske". Hon stirrar på mig med värsta mordblicken och då inser jag att vi har samma storlek. Snabbt börjar vi riva i alla byxor. Tillslut skriker "bitchen" (alltså jag) ut att jag funnit storleken. Då, DÅ händer det saker. Tjejen hoppar över mig. Vi slåss,skriker och river av hårtussar av varann. Sen två dagar senare vaknar jag upp på sjukhus med punkterad lever och lndrig minnesförlust.

Så mina vänner. Ett tips. Fall aldrig ner på golvet när ni är i "krig". Man hamnar i ett underläge och har noll chans. Jag menar, kolla på mig bara hur det gick.

xoxoxoxooxox J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar